LiveRail a fost fondată în 2007 de Andrei Dunca, Sergiu Biriș și Mark Trefgarne, iar în prezent are birouri la San Francisco, New York, Londra, Paris și Cluj-Napoca.
„Am convenit achiziția LiveRail, companie de publicitate online care ajută companii precum Major League Baseball, ABC Family, A&E Networks, Gannett și Dailymotion să prezinte reclame mai bune în clipurile video care apar pe site-urile acestora și în aplicații. LiveRail a fost înființată în 2007 și oferă o plaformă extinsă furnizorilor de conținut video online, care îi ajută să identifice și să prezinte cele mai bune reclame. LiveRail ajută de asemena companiile care cumpără publicitate, oferindu-le acces la conținut video premium și la informațiile de care au nevoie pentru a decide unde să-și prezinte reclamele”, se arată într-un comunicat al Facebook.
Facebook nu a dezvăluit detalii despre prețul achiziției, dar potrivit surselor portalului TechCrunch acesta s-ar ridica la 400-500 milioane dolari.
Până în prezent, LiveRail a atras finanțare de 12 milioane de dolari de la Pond Ventures, fond de investiții în companii startup din IT.
Facebook va trebui să notifice Comisia Federală pentru Comerț și Departamentul de Justiție referitor la preluarea LiveRail, dar achiziția nu va necesita în mod obligatoriu acordul autorităților, notează TechCrunch.
LiveRail a avut venituri brute de 60 de milioane de dolari anul trecut, potrivit unei surse a TechCrunch, deși anticipa 100 de milioane de dolari, sumă care ar fi reprezentat o triplare față de anul anterior.
Pentru anul în curs, compania se așteaptă la venituri brute de 200 de milioane de dolari și profit înainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare (EBITDA) de 30 de milioane de dolari.
Cea mai importantă componentă a Live Rail este platforma de licitare online, care poate evalua în timp real inventarul de reclamă video cu care lucrează site-urile de conținut video și ajută cumpărătorii de spațiu publicitar să găsească cea mai bună variantă. Relația companiei atât cu cei care vând, cât și cu cei care cumără publicitate, va ajuta planurile Facebook de a-și dezvolta afacerile, notează TechCrunch.
Andrei Dunca este directorul tehnic al LiveRail, în timp ce Mark Trefgarne este directorul general.
Înainte de a participa la înființarea LiveRail, Dunca a fondat împreună cu Biriș platforma Trilulilu, la care a deținut de asemenea, postul de director tehnic. Anterior a lucrat ca director tehnic la compania startup Vuelotech.
După LiveRail, Briș a lansat în 2012 Zonga, prima aplicație de muzică din România care ofera acces pe baza de abonament la peste 18 milioane de melodii pe PC și mobil. Biriș ocupă postul de director general al Zonga.